She is an indispensable interpreter for her parents in the daily running of the family farm and the selling of their homemade cheeses at the market.
One day, encouraged by her music teacher, who has discovered her gift for singing, Paula decides to prepare for auditions for a singing course at Radio France in Paris.
This choice means leaving her family and taking her first inevitable steps toward adult life.