Life is sweet. Alex's divides her existence between a dynamic professional career and a perfect love affair with Fabrizio. Then she's offered a job in New York. The choice is difficult for a woman reaching forty: if she accepts, she can say goodbye to her desire to have a baby. When she tries to talk things over with Fabrizio, he gets a psychosomatic reaction and decides to consult a psychiatrist on the sly. Things become even more complicated when the psychiatrist turns out to be the one Alex has been consulting for two years, unbeknownst to Fabrizio.