Leaning against the buffet in a deserted station, a vague look in her eye, Sophie seems an easy prey for two loutish and arrogant soldiers. But the two machos chicken out when they realize that Sophie wields words like other people use a switchblade knife. She's back in town after two years away. Dragging the soldiers in her wake, she sweeps like a hurricane into the hotel where Vincent, her eternal lover, her virtual brother whom she can't quite define, works. Everything begins again: the maelstrom of feelings, the pain, with the sole idea of living passion to the full and escaping everyday life. Her return is their last chance.
"Urgency. Shooting in a state of emergency ("Emmène-moi" was shot in five weeks). With such an overwhelming desire and need to film that one unconsciously fills one's film with violence, vehemence and impatience. And if the heroine also lives in a state of emergency, in others words in violence, vehemence and impatience, the result is "Emmène-moi". An unconfortable, disturbing and superb first film." (Claude-Marie Trémois - Télérama)