Serge Perrin has always claimed that his life would not be ordinary, that he would rise above his humble yet generous origins. He was heading for great things, as an actor perhaps... At the age of 24, this young man from the provinces is a homeless and unemployed drifter in Paris and things are not looking good. But Serge Perrin, a modern-day Candide, never gives up. He has energy and imagination to spare. He wants to exist and dispel his loneliness. When he pushes open door of a police station, the great adventure is under way. He finds a star part at last...