Louis Riquier, a divorced father, barricades himself at home with his three kids at the end of a weekend visit, refusing to return them to their mother, who has been granted custody. The local police officer handling the incident, Ducroix, served under Riquier during the Algerian war and knows that the man is quick-tempered but that, with patience, he'll wind up surrendering. Ducroix also knows that Riquier is a mentally stable guy who has rebelled only because he feels he's the victim of injustice. So Ducroix spares no effort to keep the dialogue open, and yet the legal machinery grinds relentlessly forward...
"By setting this universal tale in the 1970s, Enrico depicts the growing social importance of modern media—press, radio and television—and their influence on the behavior of other social entities such as the law, politics and public opinion. He raises ethical questions about the way news is handled by the media, whose power can transform them from witness or reporter into that of player—indeed, instigator—of the events they recount.
"Here Enrico is handling another story of shattered love that makes a man crack, and his direction of powerful performances by Charles Berling, Jean-François Stévenin, Claude Brasseur and the kids gives this film its character and exemplary impact."