Michel Ressac, a thirty-five-year-old without any fixed job, spends his time failing at everything. However his life changes completely when a phone call informs him that he's just won the dinner of his dreams with his idol Eddy Merckx. This is a heaven-sent opportunity for Michel to make up with his father, with whom, to his great regret, he no longer shares anything much, apart from a passion for bikes.