Agnès Varda and JR have things in common: a passion for and the exploration of images in general, and more precisely, for places and for ways of showing, sharing, and exhibiting them.
When Agnès and JR met in 2015, they immediately wanted to work together, to shoot a film in France, far from cities, during a trip in JR's photographic (and magical) truck. Through chance encounters and prepared projects, they reached out to others, listening to them, photographing them, and sometimes putting them on posters.