Then, with her extraordinary vision and skill, Varda adds another dimension to our point of view. She follows the shopkeepers from the safe and familiar environs of their stores into the unknown world of a local magic show where they encounter the unexpected and fantastic. Intercutting the footage of the shopkeepers in their own environments with footage of them experiencing the mysteries of magic reveals even more about their inner lives and aspirations.
They are the people of Paris. This is the street on which Agnes Varda lives. It is 1976. And you are in a mystical time capsule that captures a mixture of the mundane and magical elements of that very specific world for all eternity.
Varda is a brilliant filmmaker, and Daguerreotypes is a magnificent documentary. If it is at all within the realm of possibility and your means, take advantage of this limited opportunity to see it on the big screen. If you can't make it to the Maysles Cinema screenings, by all means see Daguerreotypes on DVD on the largest screen you have available to you.