What if showing solutions or telling a story which does some good, was the best way of resolving the ecological, economic and social problems our country is going through?
Following the publication of a study that announced the possible disappearance of a part of humanity between here and 2100, Cyril Dion and Mélanie Laurent set out with a team of four people to carry out an investigation in ten countries in order to understand what could provoke this catastrophe and, above all, how to avoid it.