Olivier de Sagazan is a painter and sculptor but sees himself, most of all, as a performer, a virus that lives as a parasite in other people's brains. His art closely relates to the living because, for him, the aim of life is to constantly confront reality and to question it in an attempt to understand it. His performance and bodily transformations are hence like a suspended moment, a surrealist act of improvisation through which a form is indescribable beauty is manifested.