Chiara has decided to leave Italy. This is not the first departure in her family. Her story begins with the departure of her grandparents in 1950, then the exile of her uncles in 1970, to arrive at the epic runaway of two teenage cousins and a friend in 1994. Senza di Voi thus becomes the portrait of a generation of Italians born in the seventies.