During decades, Sarah drew on index cards faces with excavated eyes and a gaping mouth. After her death in 1994, Philippe Boutibonnes, who corresponded for a long time with her and who possesses several her drawings, re-browses with his fingers and his words Sarah's sketches and remembers the last moments he spent with her. Her faces which stare at us do they reveal a secret from the philosopher?