Story based on interviews, an imaginary confession told as the first person of the opera singer Maria Callas, confirmed by comments from the Italian film directors Luchino Visconti and Pier Paolo Pasolini.
Photographed in New York and in Turkey (Istanbul and Cappadocia), the movie also contains archives coming from The Scala of Milan and from the photographic collection of Mario Tursi.