Johanna is a girl stemming from the second generation after the genocide. She lives in the apartment that her grandmother occupied as a little girl with her parents, the apartment where the Gestapo came to look for her great-grandfather. His memory is one of documents and his relationship with her grand-parents, made up of stories, anecdotes and family myths. This is also a paradox between this story and according to, that of Israel and the historic perception of the holocaust in the nineties.