Visiting a privat collection at Arlington, in the United States, Mathieu Amalric moves his camera over one of Hopper`s last masterpieces. While the voice of the painter is heard, interpreted by the documentarist Frederick Wiseman, and of his wife Josephine, Amalric tracks the hidden significance of his painting.