Two documentary makers leave to make a movie about a strange place, the island of Physiopolis, hidden in a hollow of the Seine. The residents, who keep the place secret, tell them that a part of the island has forbidden access. The ruins of an Art deco swimming pool, built in the thirties, are invaded by the vegetation and haunted by ghosts.