About twenty comic strip authors are gathered within the saline royale d'Arc-et-Senans, during the schedule of the residence Pierre Feuille Ciseaux, subjects them to acurate precision, narratives and graphics, to reveal the diversity and the potential of the language of the comic strip. So filmed during work, they show artistic creation in action, mixing application and incantation, constraint and freedom, technique and magic.