1879. One thousand five hundred men walk in the desert under the orders of General Roca. They are going to build the space of the Argentine nation. They move forward undoubtedly to the big South, there where there is nothing, by carrying with them the civilization. A century later, in 1980, in the city now named General Roca, the military junta in power organizes a national congress of history to celebrate the centenarian of the conquest of this desert.