This journey around the mutability begins in Abruzzi Mountains (Italy), on a territory which was damaged by an earthquake. It begins there where each has to react in front of a change which allocates us all. How to welcome the perpetual resumption of things and at the same time to continue to act, or either to participate in the transformation of a community?