Lomé Vivina is a documentary on the surprising phenomenon of the Sunday collective sport in Lomé, Togo. On every Sunday, since twenty years, all the inhabitants of Lomé run and train together. At the beginning of the nineties, they began to run with the army. This act soon concerned all the city, becoming an inevitable habit beyond the religious, ethnic and social differences.