The summers 1909 and 1910, a photographer crosses the Breton coast and takes more than three hundred pictures of an artistic high quality. Never in his lifetime had he exposed these photos. But who is this photographer and why these images? A hundred years later, a journey on the tracks of the artist reveals to us the use of these pictures discovered in an album.