Yúyú is a double portrait crossing the province of Chóngqìng, in China, which reveals the Ritua of Spring for a beekeeper named Shé Zuo Bin. To find an environmental balance in the valley of Yangtze, Shé Zuo Bin begins a trance and becomes at one with the universe.