Will I know how to hold the 5D in my hands – this outsized camera for a selfie – to maintain this face-to-face encounter, when I'm holding my mother's hands?
Meanwhile, I follow to the word Phénoménologie de la vie by Michel Henry in an attempt, still stunned, of applying to the image a bequest that would border on immanence.
In this construction, you have to start somewhere. Where to begin, as François Verret would say. Therefore, why not with my mother at the edges, in the images that say nothing isn't already known, but in which cinema is projected at full throttle.