Conceived as a fake experimental documentary, Silence of the Sirens focuses on the intimate portrait of Céline, a young Parisian who returns to Martinique, the land of her childhood, after a very long absence. This journey turns her life upside down and becomes a pretext for the manifestation of repressed fantasies. Through visual and sound experimentation, the tropical environment is transformed into a metaphor of inner space, linked to imagination and fantasy.