It's hot on the banks of the Loire River in summer. Left to their own devices, two brothers spend their days on the riverbanks. They kill time by fishing, building a cabin, and swimming. They are two wild reeds that bend beneath life's difficulties but never break. Nature has educated these children, taken in hand the growth of these bad seeds.