Using as a starting point excerpts from texts by thinkers, philosophers, biologists, politicians, journalists, and novelists, from lectures, interviews, and speeches, this impassioned film highlights a certain aspect of our ever-more complex society with its fake technological progress, propaganda, addiction to social media, and marketing obsession. It is also an exploration in the form of a futuristic science fiction tale that points toward a better world, as it endeavors to define the poetic contours of a merciless reality that faces us.