April 2004. Coalmining in the Lorraine region ceases, causing the last mines operating in Moselle to be shut down. This film is the culmination of a poetic expression exploring the limits of perception of a reality. It is a ghostly vision used like a metaphor for the disappearance of these miners. A sensorial experience that invites us to contemplate a story that comes to an end.