At night, workers dig the sand in a pit. At dawn, around them, the immense towers of a futuristic city raise themselves, crossed by little human activities. Gradually details appear, stones get loose, the sand flows, grounds disintegrate. Fragile on its bases, the city seems in a paradoxical time of destruction and construction, a future ruin called to dissolve and to return to a mineral state.