Deep in the heart of the Amazon, people from the Tauary community invite us to listen to the sounds of the jungle, with its birds and animals. Yet strange sounds can be heard—a creature prowling among the trees. Some have heard her, very few have seen her, and those who have found her never come back. She charms, she enchants, she makes people crazy, she leads them away and makes them lose their way. Each person describes her in their own way and tries to decipher her sounds. Curupira, Creature of the Woods takes us in search of this being. It is a reflection on myths and their place in the contemporary world, a sound thriller set in the midst of the jungle.