The Kurdish guerrillas of the PKK film their own everyday life on the borders of Iraq and Turkey. The war filmed on the side of the rebels. An almost organic camera which records the sensations without any spectacularisme. The war images in the Kurdistan confront with the images of Kurdish refugees in the streets of Paris, questioning various strategies of construction of a community identity, tinged with idealism and with romanticism in the heart of the political and social violence.