What's the link between the wild stories of Adriana, a young girl of today, and the poetry of Isabella, accused of treason by her brothers in the sixteenth century? Here, Adriana recounts, Camille grumbles, and Océane strives to declare her never-ending discourse to her doll. The trace of a program, or, on the contrary, the hope of a possible emancipation?