LAEM is just an instant, a very specific moment, of awareness, a point when there's no turning back, like a plate dropped on the floor that is no longer of any use. It's the strident sound of a flat electroencephalogram. It's the obvious moment, when all doubts fall or arise. LAEM tries to recount the photograph of this instant through the accounts of thirteen different people.