Shot in the Sharjah desert, The Digger follows the everyday life of Sultan Zeib Khan, the Pakistani caretaker who has been guarding the ruins of a Neolithic necropolis for twenty years. A witness to the nation’s founding mythologies, Sultan preserves archeological ruins, keeping them from falling into ruin. In the midst of these empty graves that echo the vastness of the desert, the absence of corpses is more unsettling than their presence.