Ouessant Island is farthest to the west, right at the very tip of Brittany. The last piece of land before America. In the past, all the men spent their time working at sea and the island was inhabited almost entirely by women. The film's director immerses us in the island's archives and, floating between dream and reality, takes on the identity of Barba, a girl from Ouessant, whose father disappeared at sea without leaving a trace. How does one then mourn? Between anthropological documentary and fiction, the film takes the form of an ethnographic tale.