Armand, the protagonist of Blaise Harrison's first documentary, Armand, 15 ans l'été, shares with us the intimate thoughts and feelings that drive his vision as a young man of twenty and his longing for independence, as we follow him during a short trip to New York. Inspired and moved by the city and the sentiment of freedom and abundant possibilities that it represents to him, Armand expresses both his enthusiasm and his sense of melancholy, giving us a glimpse of the man he will perhaps become.