At the beginning of Michel Bouquet's career, painting was the secret heart and nervous system of his work as an actor. From painting to painting, we stroll alongisde him in Venice. He deals with the great themes of the representation of women in painting. In reminiscence, the presence of a woman, an seventeenth century painter, Artemisia Gentileschi, a ghost, now plunged into the center of the conflict between beauty, Fascism, and fundamentalism.