Fontreyne High School in the Hautes-Alpes. Steve, Marlon, Filip, and their fellow 9th grade students follow SEGPA courses geared for students who have difficulty studying the standard curriculum. At the end of workshops and training sessions, which introduce them to working life, they must choose their first professional training course. An adult choice for children's minds.