The oeuvre of Diego Velázquez (1599-1660), bold and daring, marks an essential stage in the history of painting. Constantly searching for human truth through his treatment of light and space, Velázquez was a documentarist ahead of his time.
The film sets out to discover the singularity of the "painter of painters" and allows us to assess the artistic and esthetic revolution that Diego Velázquez triggered.
From the Rokeby Venus to the mirror of Las Meninas, the film avoids any didacticism and endeavors to recreate the exceptional emotional bond between Velázquez's oeuvre and the public, between the painter's eye and that of the spectator. Between his life and ours.