Erri de Luca and Claudio Magris are two of Italy's greatest contemporary writers. This film, which doesn't adhere to the form of a classical portrait or a historical documentary, takes us across their Italy.
Mixing interviews in an intimate setting, archival images, film excerpts, and images of contemporary Italy, this documentary wanders through politics as much as it does through geography, poetry as much as history, via the prism of their charming literary subjectivity.