In the heart of New York, brothers get organised to help the poor. this big family are the Bronx Franciscans. All from completely different circles, they made a choice for simple life, without wealth, looking after others. Sometimes in the middle of despair and violence, these Franciscans dedicates themselves to a life full of humanity.