All of France is occupied, all of it? No. In the heart of the Pyrenees, a small village populated with inflexible Saint-Péens resists again and again the invader. After the implementation of a Provisional Government and accentric ministries, the Republic of Saint-Péenne was born six years ago with the aim of gathering its inhabitants. The most ancestral traditions were reborn, the red yellow green flag rises in the sky, the treasures of the XIVth century are exported to the Louvre and the lively airs of accordion music and tango resound in the streets of Saint-Pé.