Yves lives alone in his big house. Every day, he visits his wife in a specialized center. She no longer recognizes him. Alzheimer's disease. This is my sentimental walk.
Yves is a magnet. Faced with the weight of the disease, he feels a void, both at home and in the center. Sylvain Bouttet's insight into the disease as seen by those close to him. A salutary film.