The Marriage of Figaro is about to come to life at the Opéra de Bordeaux under the direction of Laurent Laffargue. How do his artistic intuitions converge with the skills and talents of the many collaborators, set designers, costume designers, singers, and technicians, to make this creation a unique moment in the history of this work? What intimate resonances are there with the issues common to all collective artistic works, to give us a contemporary interpretation?