Green Out crosses artificial tropical micrososms. A man goes out of his depth in an aquatic complex, Tropical Islands, implanted in a former Soviet military base near Berlin. A group of tourists get lost on the green screen of a movie set. A botanist tells a story about the discvery of tropical orchids and their export towards Europe. The film takes us to the plant kingdom of subtley, undoubtedly sign of a contemporary melancholy.