A few months after Lithuania's independence in 1991, as the country began its slow recovery from fifty years of occupation, a group of young people invited the monastic community of the Fraternity of Tiberiade to organize a retreat. The fraternity soon found itself faced with an unexpected challenge. How could they respond to such a demand when their community was so small and still in the process of establishing itself? Fathers Marc and Joseph decided to take a leap of faith. A former kolkhoze, or collective farm, was converted into a small village comprising a dozen members. Gradually, young people and families arrived to experience the joy of living out the Gospel. After more than twenty years, the first Lithuanian priest made a permanent commitment to the organization.