I have slanted eyes but I don't speak Chinese. My grandmother likes cheese but doesn't speak French. To translate between her and me there is my father, but he is reluctant to do so. So I meet other Chinese immigrants, with different languages and backgrounds. Thanks to these detours, the loss of original language gradually makes sense.