We call the animal species which live in the subterranean circles cavernicoles. Through the portrait of a character, Zum, the movie crosses three worlds on the border of normality. The characters meet and, in the light of their lamps, takes shape a parallel, sometimes absurd, disturbing or incomprehensible reality for the eyes of the exterior. A wandering in the darkness which has no purpose, if it is not only a search for a certain shape of freedom and individuality.