Remains from a vanished past, the ghost towns of the American West are full of stories and legends. West Empire is an immersion into the heart of these towns left behind after the mining era and in which a few people still persist to live today. In a setting of American deserts, these inhabitants live a timeless life with one priority: the search for freedom.