L'Homme du bon conseil is the story of a local priest in the Porte de Clignancourt neighborhood in northern Paris. In this small global village where all origins, cultures and disparities mix, Father Dominique Chéreau has made the patronage and the parish of Notre Dame du Bon Conseil a place and a school of life for several successive generations. His vast spiritual and human influence is revealed here through all those, of all confessions, believers or not, who knew and loved him.