Avreeyal Ra, multi-instrumentalist and uncontested figure of improvisational jazz, takes us for a ride in a car through the streets of Chicago: as we travel through the city, the musician reflects back on the origins of jazz in his community, his own career path, and his musical practice as a spiritual experience and intense exploration of the self.